مدیر گروه قلب و رئیس بخش: دکتر کمال‌زاده

سرپرستار بخش: خانم ادبی

بخش مراقبت ویژه قلبی CCU در طبقه چهارم بیمارستان واقع شده و دارای تخت های مدرن ویژه و مجهز به مانیتور قلبی ، ریوی می باشد . در مجموع ۶ تخت بستری CCU در بیمارستان آرام وجود دارد. یک تخت عملیات خاص ، یک تخت ایزوله و مجهز به اكوسونوي پرتابل وپيس ميكر اكسترنال وهولتر قلبي وفشار و تشك مواج  به ازاي هر تخت و۲عدد پمپ سرنگ و۱عدد پمپ سرم به ازاي هر تخت وهمچنين ترالي كد به همراه تجهيزات ترالي كد و۱دستگاه الكترو شوك والكتروكارديوگراف و۱دستگاه مانيتور سانترال با مشخصات خاص و تعریف شده در این بخش وجود دارد.

شایع ترین بیماران بستری بخش CCUعبارتند از:

  • سندروم حاد کرونر (Acute Coronary Syndrome – ACS)
  • افیوژن پریکارد (Pericardial Effusion – PE)
  • بیماری های ايسكمي میوکارد (Ischemic Heart Disease – IHD)
  • نارسائی احتقانی قلبی (Congestive Heart Failure – CHF)
  • انفارکتوس حاد میوکارد (Acute Myocardial Infarction – MI)
 

در ضمن بیمارانی که تحت آنژیوگرافی کرونر قلبی، آنژیوپلاستی کرونر قلبی، اصلاح بیماری های مادرزادی قلبی، آریتمی های قلبی، کنترل فشار خون مزمن، اختلالات فونکسیون دریچه ای و عوارض ناشی از آن، استنت گذاری عروق بزرگ EVAR)، گذاشتن پیس میکر دائمی و موقت، کاردیومیوپاتی های گوناگون، نارسایی های مختلف قلبی همراه با عوارض ریوی، آنژیوگرافی های مغزی و کاروتید، درمان ابتلا به DVT و… می باشند در بخشCCU  بستری می گردند.

لازم به یادآوری است که این بخش ها توسط پزشک مقیم  متخصص قلب بطور ۲۴ ساعته پشتیبانی می شود و از پرستاران مجرب نیز برخوردار است.