مدیر گروه: جناب آقای دکتر زنوزی

سرپرستار بخش: خانم لطیف التجار

مراقبت های ویژهNICU :

در این بخش نوزادان نارس ، آپنه ، کولیت های نکروز شده روده ایی(NEC)، فتق دیافراگماتيك ،  آسپيراسيون مكونيوم، هایپر بيلي روبينيمي ، تشنج نوزادي، مشكلات و نارسایي هاي مادر زادی  قلبی و تنفسی ، استنوز پيلور ،  آمفالوسل ، انسفالوسل و …. بخصوص نارسایی حاد تنفسی RDSکه نیاز مبرم به تنفس مکانیکی و اقدامات پزشکی و پرستاری ویژه دارند ،  بستري و درمان  مي گردند .
 این بخش شامل ۵ تخت (UNIT) که یکی ازاین یونیت ها دراتاق ایزوله قراردارد و هر unit شامل یک تخت احیا ، یک ونتیلاتور ، ( مانیتورینگ قلبی ، تنفسی و فشاری ) ، پمپ سرم ، پمپ سرنگ ،گوشی پزشکی  آمبوبگ،هولدر ، هود ، ساکشن و اکسیژن سانترال و بلندر نئوپاف استو می‌باشد. این بخش دارای انکوباتور و لامپ فتوتراپی ۱۲لامپه و۶لامپه ودستگاه NCPAP  و یک عدد کات نوزاد است . کلیه تخت نوزادان مجهز به مانیتور اکسیژن و ساکشن سانترال و پمپ سرم می باشددر این بخش  نوزادان یرقانی (JAUNDICE) ،نوزادان با کمبود تغذیه ،کاهش تونیسیته عضلانی، استفراغ ، اسهال شدید و ….بستری می گردند.

نوزادان سالم WELL BABY:

در این بخش  نوزادان تازه به دنیا آمده و سالم پذیرش می شوند و پس از چند دقیقه کنترل علائم حیاتی و راههای تنفسی و حفظ درجه حرارت و ثبات حال نوزاد ، نزد  مادر به بخش زنان منتقل می گردند.

این سه واحد در غالب بخش نوزادان توسط کادر مجرب پرستاری نوزادان و یک پزشک متخصص نوزادان و اطفال مقیم که به صورت ۲۴ ساعته در دسترس می باشد اداره میشود .