راهنمای پذیرش بیماران

مدارک لازم جهت بستری سرپایی

زیر ۶ ساعت (DAY CARE)

  • همراه داشتن مدرک شناسایی معتبر جهت تشکیل پرونده
  • اصل کارت ملی
  • در صورتی که اتباع خارجی هستید در دستت داشتن پاسپورت
  • دفترچه بیمه پایه
  • در صورت دارا بودن بیمه تکمیلی و طرف قرارداد بودن با بیمارستان آرام معرفی نامه از شرکت بیمه گر
مدارک لازم جهت بستری

بالای ۶ ساعت

  • دستور بستری از پزشک معالج
  • داشتن مدرك شناسايي معتبر جهت تكميل اطلاعات هويتي بيمار در برنامه پذيرش و تشكيل پرونده همانطور که در بالا ذکر شده است.
  • به همراه داشتن دفترچه بیمه پایه بیمار، در صورت دارا بودن بیمه تکمیلی طرف قرارداد با بیمارستان آرام
  • جهت بيماران بخش زنان و بلوک زایمان، ارائه مدرك شناسايي معتبر همراه بيمار (کپی شناسنامه و کارت ملی زوجین و همینطور کد پستی منزل) الزامي است.
  • داشتن مدرك شناسايي معتبر جهت تكميل اطلاعات هويتي بيمار در برنامه پذيرش و تشكيل پرونده
  • به همراه داششتن معرفی‌نامه از بیمه تکمیلی (در صورت دارا بودن بیمه درمان تکمله)
مدارک لازم جهت ملاقات با پزشک
  • به همراه داشتن مدارک و مستندات تشخیص بیماری
  • در صورت دارا بودن بیماری خاص به همراه داشتن پرونده کامل بیماری
  • در صورت ناتوانی جسمانی حتما با خود همراه بیاورید.
  • بعد از ملاقات با پزشک در صورتی که نیاز به بستری داشته باشید این امکان در همان روز برای شما فراهم می‌شود.

راهنمای پذیرش بیماران بین المللی

مدارک لازم جهت بستری سرپایی

زیر ۶ ساعت (DAY CARE)

  • همراه داشتن مدرک شناسایی معتبر جهت تشکیل پرونده
  • اصل کارت ملی
  • در صورتی که اتباع خارجی هستید در دستت داشتن پاسپورت
  • دفترچه بیمه پایه
  • در صورت دارا بودن بیمه تکمیلی و طرف قرارداد بودن با بیمارستان آرام معرفی نامه از شرکت بیمه گر
مدارک لازم جهت بستری

بالای ۶ ساعت

  • دستور بستری از پزشک معالج
  • داشتن مدرك شناسايي معتبر جهت تكميل اطلاعات هويتي بيمار در برنامه پذيرش و تشكيل پرونده همانطور که در بالا ذکر شده است.
  • به همراه داشتن دفترچه بیمه پایه بیمار، در صورت دارا بودن بیمه تکمیلی طرف قرارداد با بیمارستان آرام
  • جهت بيماران بخش زنان و بلوک زایمان، ارائه مدرك شناسايي معتبر همراه بيمار (کپی شناسنامه و کارت ملی زوجین و همینطور کد پستی منزل) الزامي است.
  • داشتن مدرك شناسايي معتبر جهت تكميل اطلاعات هويتي بيمار در برنامه پذيرش و تشكيل پرونده
  • به همراه داششتن معرفی‌نامه از بیمه تکمیلی (در صورت دارا بودن بیمه درمان تکمله)
مدارک لازم جهت ملاقات با پزشک
  • به همراه داشتن مدارک و مستندات تشخیص بیماری
  • در صورت دارا بودن بیماری خاص به همراه داشتن پرونده کامل بیماری
  • در صورت ناتوانی جسمانی حتما با خود همراه بیاورید.
  • بعد از ملاقات با پزشک در صورتی که نیاز به بستری داشته باشید این امکان در همان روز برای شما فراهم می‌شود.

راهنمای ترخیص

جهت دریافت مدارک خود ۱۰ روز پس از ترخیص با واحد مدارک پزشکی به شماره ۰۰۰۰۰۰ تماس گرفته و پس از هماهنگی با این واحد با به‌همراه داشتن اصل صورتحساب از ساعت ۸ الی ۱۴ جهت دریافت مدارک پرونده مراجعه نمایید.

لطفا لیست موارد خارج از تعهد بیمه را نیز از واحد مدارک پزشکی دریافت نمایید.

لطفا لیست موارد خارج از تعهد بیمه را نیز از واحد مدارک پزشکی دریافت نمایید.

جهت مراجعه به مراکز بیمه های درمانی به موارد زیر توجه فرمایید

در صورتی که هزینه شما آزاد محاسبه شده است می‌توانید به اندازه فرانشیز در نظر گرفته شده از بیمه پایه نظير(تامین اجتماعی، خدمات درمانی و…..) و الباقی مبلغ باقي مانده در صورت دارا بودن بيمه تکمیلی از شرکت‌بیمه‌گر دریافت نمایید.

این بیمارستان با هیچ بیمه پایه‌ای قرارداد ندارد، لذا در صورت دارا بودن بیمه پایه از پرونده به طور کامل کپی گرفته و به بیمه‌گر پایه خود تحویل دهید. مدارک در بیمه‌گر پایه شما کپی برابر اصل می‌شود پس از دریافت هزینه از بیمه گر پایه به همراه فیش واریزی تحویل بیمه گر تکمیلی شود. 

این بیمارستان با هیچ بیمه پایه‌ای قرارداد ندارد، لذا در صورت دارا بودن بیمه پایه از پرونده به طور کامل کپی گرفته و به بیمه‌گر پایه خود تحویل دهید. مدارک در بیمه‌گر پایه شما کپی برابر اصل می‌شود پس از دریافت هزینه از بیمه گر پایه به همراه فیش واریزی تحویل بیمه گر تکمیلی شود. 

توجه داشته باشید صورتحساب بیمار فقط یکبار صادر می‌شود:

شرکت‌های بیمه‌گر از قبول صورتحساب المثنی خودداری می‌کنند، در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید

جهت مراجعه به مراکز بیمه های درمانی به موارد زیر توجه فرمایید:

کل مدارک را به بیمه های پایه (تامین اجتماعی/خدمات درمانی) تحویل دهید

مورد اول

بیمار حق دارد که خدمات مراقبتی، بهداشتی و درمانی متناسب با نیازهای بهداشتی و درمانی خود دریافت کند. این خدمات شامل مراقبت­های پیشگیری، بهداشتی و درمانی، باید موجود و قابل دسترسی برای همه و به طور عادلانه بدون هیچ گونه تبعیض ارائه گردد.

مورد دوم

بیمار حق دارد در تمام موارد به ویژه در مورد فوریت­های پزشکی، سریعاً به وضع وی رسیدگی شود.

مورد سوم

عموم مردم صرف نظر از موقعیت اجتماعی، حق دارند تحت مراقبت­های بهداشتی و درمانی قرار گیرند. مراقبت­هایی که برای عموم قابل دسترسی بوده و مطابق با  استانداردهای حرفه ­ای باشند.

مورد چهارم

بیمار حق دارد از مراقبت دقیق توأم با احترام برخوردار شود. این خدمات باید عادلانه، بشر دوستانه، بدون تبعیض نژادی و بدون در نظر گرفتن رنگ پوست، جنسیت، ملیت، شغل، مذهب و منبع پرداخت هزینه باشد.

مورد پنجم

بیمار حق دارد تا آنجا که قانون اجازه می­دهد، درمان را رد کند و از عواقب تصمیم خود آگاه شود.

مورد ششم

بیمار حق دارد معاینه و نظارت توسط افرادی که به طور مستقیم در امر مراقبت شرکت ندارند را نپذیرد.

مورد هفتم

بیمار حق دارد از مراقبت بهداشتی و درمانی هماهنگ و پیوسته برخوردار شود.

مورد هشتم

بیمار حق دارد انتظار داشته باشد که مراقبت در حد مقبولی ادامه پیدا کند. علاوه بر این از قبل بداند که به کدامیک از پزشکان، در کجا،چگونه و در چه زمانی می­تواند دسترسی داشته باشد.

مورد نهم

بیمار حق دارد به منظور تداوم مراقبت­های بهداشتی و درمانی از همکاری کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی و مؤسساتی که در این زمینه فعالیت دارند، برخوردار باشد.

مورد دهم

هر بیمار پذیرش شده در مرکز درمانی حق دارد با رعایت احترام به شخصیت وی و محیط خصوصی وی بستری و مورد معاینه، آموزش و درمان قرار گیرد. این بدان معناست که هر گونه مداخله باید تنها و در حضور افرادی که به طور مستقیم در مراقبت و درمان وی نقش دارند، صورت گیرد.